Online training: Eenzaamheid signaleren en bespreekbaar maken
voor ondernemers en (winkel)medewerkers in Hoofddorp-Centrum
Eenzaamheid onder klanten
Eenzaamheid kun je overal tegenkomen én kan iedereen overkomen. De coronacrisis heeft ons met de neus op de feiten gedrukt. De crisis laat ook het belang zien van initiatieven in buurten en wijken, waarbij we elkaar tot steun zijn.
Meer dan ooit zullen we, na de lockdownperiode, de contacten weer opzoeken. De uiting van eenzaamheid kan door de coronacrisis anders zijn. In deze online training gaan we hier dieper op in. Hoe gaat u straks het gesprek aan met de klanten? Waar mensen zich gehoord en begrepen voelen, komt de klant ook graag weer terug!
Met elkaar het verschil maken
Voor veel eenzame mensen is een bezoek aan winkels, bank of apotheek, of het wekelijkse bezoek van de hulp in de huishouding, soms de enige vorm van contact met anderen. Iedereen die hier werkt, kan een bijdrage leveren aan het voorkomen en aanpakken van eenzaamheid. Met enkele tips en handvatten geldt dat ook voor uw onderneming.
Leer de signalen herkennen en het gesprek aangaan
De signalen herkennen en het gesprek aangaan, dat is wat we allemaal kunnen leren. In de online training ‘Eenzaamheid signaleren en bespreekbaar maken’ gaan we hier dieper op in. Ook bieden we verwijs- en hulpmogelijkheden aan die in het gesprek kunnen worden gebruikt. De training wordt aangeboden aan ondernemers en hun medewerkers, met een vestiging in Hoofddorp-Centrum.
De training ‘Eenzaamheid signaleren en bespreekbaar maken’ maakt onderdeel uit van het project eenzaamheids-signaleringsnetwerk bedrijven. Het is een initiatief van welzijnsorganisatie MeerWaarde , Rabobank Regio Schiphol en Axxicom Thuishulp.
23 juni - 21 juli 2020